25 år Som Købmand I Hjerting

Billede: Pixabay

I mere end 25 år har Klaus Moltesen været i spidsen for købmandsforretningen på Havbakken i Hjerting. D. 1 februar kunne den garvede købmand fejre 25 års jubilæum. Årene har budt på lidt af hvert, men én ting har altid været vigtigt for Klaus, nemlig den gode kontakt med kunderne.

Klaus Moltesens vej som købmand begyndte først som det, man kalder for frugt- og grøntmand. Senere blev han souchef, selvfølgelig på Havbakken i Hjerting. Pludselig en dag i 1996 blev Klaus kaldt ind i pausestuen, hvor han blev mødt af den daværende købmand, Johannes Kristensen. Han blev bedt om at sætte sig, hvorefter han fik tilbuddet om at overtage forretningen. Herefter har det været netop det, der har fyldt i købmandens liv.

Købmanden på Havbakken har været genenm flere faser og koncepter. Først hed den Spar, så Aktiv Super, herefter SuperBest og nu Rema 1000.

Klaus peger stadig på kontakten med kunderne som det absolut bedste ved arbejdet. Hvad fremtiden bringer vil han ikke spå om.

“Om fem år er jeg over 60, og så må vi se til den tid. Det kunne være, at jeg skulle forsætte nogle dage om ugen til den tid,” udtaler Klaus Moltesen, der dog ikke har planer om at slippe forretningen lige foreløbigt. 

Denne artikel er bragt og udgivet i samarbejde med Moodings. Find et stort udvalg af produkter hos Moodings webshop, eksempelvis boligindretning eller utallige andre gode varer. Derfor er dette indhold lavet for at tilgodese Moodings

 
Erhverv Ingen sidder stille hos Kids-world

Fysisk inaktivitet er et stigende problem hos danskerne. Det kan have store konsekvenser for kroppen, hvis ikke vi får rørt os nok i løbet af dagen. …

Erhverv Kids-world ekspanderer til Sverige

14 år efter at en af Danmarks største online børneunivers, Kids-world, blev stiftet og kun 1 år efter lanceringen af en engelsk site, har den Esbjerg-…

Erhverv Apple fanger TikTok i at spionere på iPhone-brugere

Big brother is watching... Eller, kineserne kigger med, hvis du bruger TikTok. Apple har fanget det kinesiske sociale medie i at udspionere på sine br…